We stand with the women of Iran!​

We offer you a panoply of cutting-edge services

We Speak English Spanish /Español Portuguese /Português Farsi / فارسی Russian / Pусский 

خدمات مهاجرت به امریکا

دفاتر حقوقی ستی و مظاهری
Let us work on your case

Or simply fill out the form and one of our attorneys will get back to you pretty shortly.

فهرست مطالب خدمات مهاجرت به امریکا

دفاتر حقوقی ستی و مظاهری

کارت اقامت دائم یا گرین کارت

 

دارنده گرین کارت (مقیم دائم) شخصی است که اجازه زندگی و کار در امریکا به طور دائم را دریافت نموده است. اداره شهروندی و اقامت امریکا (USCIS) به این شخص یک کارت اقامت ارائه می کند که به عنوان «گرین کارت» معروف است. USCIS روندی پیچیده، سخت و طولانی مدت برای پذیرش اقامت دائم خواهد داشت، اما به دلایل فراوانی اقدام برای دریافت اقامت دائم امریکا بسیار ارزشمند است.

گرین کارت به دارنده اقامت دائم اجازه زندگی و کار را برای آینده ای قابل پیش بینی می دهد.

برای دریافت گرین کارت امریکا این مسیرها باید طی شود:

  • پذیرفته شدن در خاک امریکا؛
  • واجد شرایط یکی از دسته بندیهای مهاجرت اعلام شده توسط قانون مهاجرت و شهروندی (INA) امریکا بودن؛
  • فایل کردن درخواست مهاجرت و پذیرش آن؛
  • صدور ویزای اقامت در مدتی کوتاه.

برای درخواست گرین کارت، شخص متقاضی باید واجد شرایط یکی از دسته بندیهای INA باشد که شامل این موارد است: استخدام-محور، خانواده-محور، آوارگی و پناهندگی.

ویزای مهاجرت خانوادگی

ویزای مهاجرت خانوادگی در دو دسته است: ۱) خانواده نزدیک؛ ۲) اولویت خانوادگی.

تعداد ویزای مهاجرت که در هر سال برای اقوام نزدیک شهروندان امریکایی صادر می شود، بدون محدودیت است و شخص منتفع (قوم نزدیک شهروند امریکایی) در مدت کوتاهی بعد از پذیرفته شدن فرم I-130، گرین کارت خود را دریافت می دارد.

ویزای اولویت خانوادگی که برای اقوام شهروندان و دارندگان اقامت دايم امریکا صادر می شود، دارای سقف سالانه بوده و شخص منتفع باید مدت زمانی را منتظر بماند تا ویزای او صادر شود، حتی اگر فرم I-130 او پذیرفته شود.

اشخاص زیر شامل اقوام نزدیک می باشند:

  • همسر شهروند امریکا؛
  • والدین شهروند امریکا که بالای ۲۱ سال دارد؛
  • فرزندان شهروند امریکا (فرزندان باید مجرد و زیر ۲۱ سال باشند)؛
  • افرادی که توسط شهروند امریکا به عنوان فرزند در داخل یا خارج امریکا پذیرفته شده اند.

اشخاص زیر شامل اولویت خانوادگی می باشند:

  • اولویت اول: فرزندان بالغ شهروند امریکا و فرزندان صغیر آنها؛
  • اولویت دوم: همسران، فرزندان زیر ۱۸ سال و فرزندان مجرد بالای ۱۸ سال افراد دارای اقامت قانونی دائم (LPRs) امریکا؛
  • اولویت سوم: فرزندان متأهل شهروند امریکا، همسران و فرزندان آنها؛
  • خواهران و برادران شهروندان امریکا، همسران و فرزندان آنها (متقاضی باید بالای ۲۱ سال باشد).

گرین کارت استخدام-محور

اگر شخصی توسط یک شرکت امریکایی استخدام شود و یا پیشنهاد کاری را در امریکا دریافت نماید، او شامل این دسته بندی بوده و می تواند برای گرین کارت، ویا ویزای مهاجرت از خارج اقدام نماید. زمانی که ویزای امریکا قابل دسترس باشد، برای اشخاصی که صلاحیت بیشتری دارند بر اساس رتبه بندی اولویت ها به شرح زیر صادر می شود:

  • شاغلین با اولویت، مانند مهاجرین با استعدادهای فوق العاده، محققین در رشته های در حال توسعه، مربیان برجسته و مجریان بین المللی؛
  • دارندگان مدارک تحصیلی بالا و افراد فعال در رشته های بسیار پیچیده، مانند علوم و پزشکی؛
  • کارگران با مهارت خاص، متخصصین و سایر مستخدمین واجد شرایط؛
  • مهاجرین فعال در حوزه های تخصصی، مانند مذهب؛ و
  • فعالینی که قصد ایجاد مشاغل بیشتری را دارند، مانند کارآفرین ها و سرمایه گذاران.

ویزای هنرمندان و ویزاهای استعداد-محور

جهت ورود و اخذ اقامت موقت یا دائم امریکاَ، امکان اخذ انواعی از ویزاها، مانند ویزای E-B1 ، ویزای O  و ویزای P برای افراد با استعدادهای خاص و منحصر به فرد در رشته های هنر، ورزش، بیزینس و تعلیم و تربیت وجود دارد. نکته حائز اهمیت این است که داشتن گواهی کار برای این انواع ویزا ضروری نیست. با اینحال، پروسه دریافت ویزا بسیار پیجیده است و متقاضیان باید دلایلی کافی بیانگر این امر که در رشته خود بهترین هستند، ارائه نمایند.

ویزای E-B1  (ویزای مهاجرت)

الف- وی‍زای E-B1  ترجیح اول دریافت ویزای مهاجرت دائم استخدام-محور به کشور امریکاست.

ب- افرادی هدف این نوع ویزا هستند که در رشته های مختلف هنر، تعلیم و تربیت، علوم، ورزش و بیزینس بهترین هستند.

ج – بر خلاف سایر درخواست های مهاجرت استخدام محور، ویزای E-B1  نیاز به پیشنهاد کار ندارد، با اینحال متقاضی، مهاجرت را بر اساس قابلیت های حرفه ای خود دریافت می دارد.

  • جهت دریافت ویزا در هر مورد دلایل زیر باید ارائه گردد:
  • شاغلین با تواناییهای فوق العاده: اين افراد باید استعداد فوق العاده خود را با دلایل قوی مانند تقدیرنامه ها و گواهی های داخلی و یا بین المللی که بیانگر استعداد خاص فرد متقاضی در آن رشته است را فراهم آورند.
  • استادان و محققین برجسته: این افراد باید دلایل حداقل ۳ سال تجربه تحقیق یا تدریس، با شهرت بین المللی خاص را ارائه نمایند. برای دریافت این نوع ویزا، متقاضی باید یک پوزیشن تدریس یا هیئت علمی در یک مؤسسه تحقیقاتی یا سمتی در یکی ازین مؤسسات داشته باشد.

کارفرمایان این افراد باید پیشنهاد کار را به طور رسمی به ایشان ارائه و فرم I-140  درخواست مهاجرت برای شاغلین خارجی را فایل کنند.

  • مدیران و مجریان بین المللی: این ویزا برای مدیران و مجریان بین المللی ای است که برای حداقل یک سال از ۳ سال اخیر توسط یک کمپانی مادر، کمپانی فرعی، وابسته و یا شعبه کمپانی امریکایی استخدام شده اند. کار متقاضی باید مرتبط با شغل او در کمپانی مادر یا فرعی در خارج از امریکا باشد. کارفرمایان این افراد باید پیشنهاد کار را به طور رسمی به ایشان پیشنهاد و فرم I-140 درخواست مهاجرت برای شاغلین خارجی را فایل کنند.

ویزای O (ویزای مهاجرت)

 ویزای O، یک ویزای استخدام کوتاه مدت برای اشخاص با قابلیت ها و استعدادهای خاص در هنر، ورزش، علوم، بیزینس، تعلیم و تربیت، یا افراد با موفقیتهای درخشان در صنعت سینما و فیلم است که قصد ورود به امریکا جهت انجام یک پروژه خاص را دارند. تاکنون قانون مهاجرت و شهروندی (INA) امریکا، محدودیتهای سالانه ای را برای تعداد صدور ویزای O اعمال نکرده است.

هر هنرمند، مجری، تولیدکننده یا طراح که موفق به دریافت این ویزا گردید، می تواند برای شغلهای تمام وقت یا پاره وقت درخواست نماید.

اقامت شخص درخواست کننده برای ویزای O ممکن است برای دوره ای حداکثر تا ۳ سال به علاوه حداکثر ۱۰ روز قبل از اینکه دوره شروع و حداکثر تا ۱۰ روز بعد از اینکه دوره پایان یابد، پذیرفته شود. با اینحال، شخص پذیرفته شده تنها می تواند در شغلی فعالیت داشته باشد که در گواهی پذیرش او ذکر شده است.

ویزای O برای کسانی صادر می شود که پیشنهاد کار در امریکا را دریافت داشته و بتوانند اثبات نمایند که استعدادهایی خاص یا موفقیتهای داخلی یا بین المللی در علوم، بیزینس و یا ورزش دریافت داشته اند.

  • شرایط دریافت ویزای O:

الف- دریافت یک جایزه خاص بین المللی (مانند جایزه نوبل)؛ یا

ب- داشتن حداقل ۳ ویژگی مشخص شده توسط اداره مهاجرت امریکا.

  • انواع ویزای O:
  • ویزای O-1A برای دانشمندان، قهرمانان و صاحبان بیزینس؛
  • ویزای O-1B برای هنرمندان و افراد فعال در صنعت سینما و تلویزیون.

در حالیکه معیار «توانایی فوق العاده» در هر دو دسته ویزاهای فوق اعمال می گردد، تعریف آن در هر دسته متفاوت است. هنرمندان، باید در رشته خود ممتاز و برجسته باشند و به درجه ای از مهارت و شهرت، بالاتر از سطح عمومی در رشته خود رسیده باشند.

افراد فعال در صنعت سینما و تلویزیون، باید درجه بالاتری از معیار «توانایی فوق العاده» را اثبات کنند. بدین معنا که صرف «ممتاز بودن» کافی نیست و لازم است که سابقه «استعداد فوق العاده» خود را ارائه نمایند.

در هر دو مورد، شخص متقاضی باید دلایل کاندیدا شدن برای، یا دریافت یک جایزه معتبر بین المللی داخلی یا خارجی را ارائه کنند و یا اینکه حداقل سه مورد از موارد زیر را ثابت نمایند:

ویزای O-1A: علوم، بیزینس و قهرمانان

  • دریافت جایزه معتبر بین المللی داخلی یا بین المللی؛
  • عضویت در یک نهاد که عضویت در آن نیاز به داشتن موفقیتهایی برجسته است؛
  • انتشار مطالبی در مورد متقاضی در نشریات تخصصی یا تجاری؛
  • داوری آثار دیگران؛
  • انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی بدیع و با اهمیت خاص در رشته خود؛
  • نویسنده مقاله پژوهشی در نشریات تخصصی یا رسانه های عمومی؛
  • اشتغال در یک شغل کلیدی یک سازمان دارای شهرت خاص؛
  • دریافت درآمدی بالا یا سایر پاداشهای خاص به دلیل ارائه خدماتی خاص (و یا دریافت آن در آینده).

ویزای O-1B:هنرمندان و افراد مشغول در صنعت سینما و تلویزیون

  • داشتن نقشی کلیدی در تولیدات یا رویدادهایی که شهرتی خاص داشته اند؛
  • دریافت بازخوردهای نقادانه در روزنامه ها، مجلات یا نشریات تجاری؛
  • اجرا، مدیریت، یا داشتن نقشی کلیدی در سازمانهایی با شهرت خاص؛
  • دستیابی به موفقیتهای بالای تجاری یا تحسین منتقدان؛
  • اعتبار خاص در میان مؤسسات، منتقدین، سازمانهای دولتی یا سایر متخصصین معتبر در رشته خود؛
  • دریافت درآمدی بالا و یا دریافت آن در آینده؛
  • در صورتی که موارد فوق صدق ننماید، سایر دلایل مشابه می تواند ارايه گردد.

اگرچه ممکن است که یک هنرمند واجد صلاحیت دریافت ویزای O-1B نگردد، ولی روشهای دیگری برای اخذ ویزای امریکا برای هنرمندان وجود دارد و در این صورت بهتر است که با وکیل متخصص ویزای O-1B مشورت کنید تا او سوابق و مدارک شما را بررسی نماید

ویزای O-2

ویزای O-2 برای کسانی که همراه شخص متقاضی ویزای O-1 هستند قابل دسترس است؛ در صورتی که حضور شخص همراه برای اجرا یا فعالیت شخص متقاضی ویزای O-1 ضروری باشد. به علاوه، شخص همراه، واجد مهارت یا تجربه ای باشد که اجرای آن توسط دیگران ممکن نباشد.

ویزای P

ویزای P برای افرادی است که قصد ورود به امریکا جهت اجرا در یک مراسم، مأموریت و یا مسابقه خاصی را دارند. از اینرو، پذیرش ویزای P معمولا برای دوره مراسم، مأموریت و یا مسابقه است که می تواند تا یک سال باشد. با اینحال، اقامت اولیه یک ورزشکار می تواند تا ۵ سال باشد. درخواست افزایش مدت اقامت برای این نوع ویزا وجود دارد.

حوزه های تخصص برای دریافت این ویزا عبارتند از: هنر، سرگرمی و ورزش.

استاندارد لازم برای دریافت ویزای P: ورزشکاران برای ثابت نمایند که در یک سطح معتبر بین المللی رقابت می کنند؛ اجراکنندگان هنر و سرگرمی نیز باید اثبات نمایند که به درجه ای از اعتبار بین المللی دست یافته اند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای P: ارائه توصیه نامه صادر شده توسط یک نهاد کاری که مرتبط با رشته متقاضی باشد.

در فرایند تصمیم گیری در مورد اینکه برای کدام یک از این انواع ویزاهای E-B1، O، و یا P اقدام نمایید، یا اینکه به طور کل مسیر مهاجرتی دیگری را طی کنید، بسیار مهم است که با وکلای مهاجرت متخصص در انواع ویزاهای مهاجرت قابل دسترس برای افراد با استعدادها و تواناییهای خاص و فوق العاده مشورت کنید.

در Sethi & Mazaheri، ما مشاوره لازم را در خصوص راههای متنوع قابل دسترس و چالشهای مرتبط با هر کدام را به شما ارائه می نماییم. مهمتر این که، با توجه به مهارت و تجربه وکلای ما، Sethi & Mazaheri این اطمینان را به شما می دهد که درخواست ویزای شما بالاترین امکان موفقیت را خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع ازینکه شرایط دریافت کدامیک از ویزاها را دارید، با ما تماس بگیرید.

ویزای سرمایه گذاری E-B5

ویزای سرمایه گذاری E-B5 ، برای سرمایه گذاران خارجی، امکان دریافت گرین کارت که اجازه اقامت مشروط آنان برای مدت ۲ سال را به همراه دارد، فراهم می آورد. اما امکان دریافت اقامت دائم در آینده برای ایشان وجود دارد. زمانی که درخواست ویزای متقاضی پذیرفته شود، او برای مدت ۲ سال اجازه اقامت در خاک امریکا را خواهد داشت و در صورتی که بتواند ثابت کند که تمامی شرایط لازم را برای اقامت دائم دارد، گرین کارت او صادر خواهد شد. هر سال به طور کل ۱۰ هزار ویزای سرمایه گذاری برای متقاضیان ویزای E-B5 صادر می گردد.

شرایط دریافت ویزای E-B5:

  • سرمایه گذار خارجی ای که بتواند به طور فردی سرمایه گذاری عمده ای در یک شرکت تجاری در امریکا انجام دهد؛ یا اینکه در یکی از مراکز محلی پذیرفته شده توسط اداره مهاجرت امریکا سرمایه گذاری کند. این مراکز محلی، پروژه های سرمایه گذاری ای را در جهت ایجاد اشتغال در زمینه های مورد تایید، تأمین می کنند.

سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری فردی در زمینه های اشتغال مدنظر، حداقل ۹۰۰،۰۰۰ دلار می باشد. اداره تأمین امنیت بومی، زمینه های مورد تأیید را تعیین می کند و لازم است که این سرمایه گذاری حداقل ۱۰ شغل تمام وقت را برای افراد دارای مجوز کار فراهم آورد. لازم به ذکر است که حداقل سرمایه برای درخواست ویزای سرمایه گذاری هر ۵ سال تغییر می کند.

افراد خانواده شخص سرمایه گذار، شامل همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال وی نیز واجد شرایط اخذ اقامت موقت هستند و با قبول ویزای سرمایه گذاری شخص سرمایه گذار و دریافت اقامت دائم، خانواده او نیز اقامت دائم دریافت می دارند.

We're Here
To Assist You

Subscribe to Sethi & Mazaheri’s monthly newsletter and receive important immigration-related  updates.

Skip to content